Causes


Característiques psicològiques i entorn familiar de l'agressor:

L'assetjador i/o agressor escolar no té per què patir cap malaltia mental o trastorn de personalitat greu, però sí que presenta algun tipus de psicopatologia, com l'absència d'empatia i algun tipus de distorsió cognitiva.

  • La manca d'empatia explica la seva incapacitat per posar-se al lloc de la persona que està assetjant i per tant, insensibilitat al sofriment d'aquest.
  • La presència de distorsions cognitives tenen a veure amb la interpretació de la realitat que es fa, solen evitar les evidències dels fets i responsabilitzen als altres de les accions assetjadores a les víctimes, per tant, no reflecteixen cap tipus de remordiment en la seua conducta (les dades indiquen que; aproximadament el 70% dels assetjadors responen a aquest perfil).

La psicologia actual, identifica en els assetjadors escolars l'existència probable d'una educació familiar permissiva que els duu a no interioritzar prou bé el significat d'harmonia amb els altres. Això porta a la dificultat de posar-se al lloc dels altres, és a dir, una manca d'empatia i altruisme important, i per l'altra banda, amb un llindar de frustració molt baix. Aquests nens, probablement reproduiran a l'escola els hàbits adquirits dins la seua família, per tant, no existirà un respecte en vers als seus professors i per descomptat als seus companys. 




L'entorn escolar

L'absència d'un clima adequat de convivència dins els centres educatius pot afavorir l'aparició de l'assetjament escolar. La responsabilitat sobre això oscil·la entre la figura d'uns professors que no han rebut una formació específica en qüestions d'intermediació en situacions escolars conflictives, i seu perfil d'autoritat dins de la societat actual. 




La televisió

El missatge implícit de determinats programes televisius de consum freqüent entre adolescents que exposen un model de projecte vital que busca l'aspiració a tot sense renunciar a res per aconseguir-ho, sempre que això no signifiqui esforçar-se o grans treballs, constitueix un altre factor de risc per a determinats individus.Els experts han arribat també a la conclusió que la violència en els mitjans de comunicació té efectes sobre la violència real, sobretot entre nens. [Cita requerida] Es discuteix, però, el tipus d'efectes i el seu grau: si es dóna una imitació indiscriminada, si es dóna un efecte insensibilizador, si es crea una imatge de la realitat en què es hiperboliza la incidència de la violència, etc.En conclusió la televisió amb alt risc de violència afecta els nens, en el sentit de voler i tractar de ser com ells (tipus de model prototip).

1 comentari:

  1. Com molt bé expliqueu l'entorn és molt important... jo vaig patir un inici de assetjament, cosa que ningù va saber veure ni intuïr... ni professors ni companys ni pares.. sempre vaig passar per situacions on no podia parlar-ne amb ningú ni saber a qui recorrer per falta d'informació! Espero que gràcies a blogs com aquest s'informi molt més a gent com en el meu cas en el que necessiten algú que els escolti. Gran feina i espero que tingui continuïtat!!! Prou assetjament!!!!!!

    ResponElimina