Tipus

Manipulació social 
Agrupa aquelles conductes d'assetjament escolar que pretenen distorsionar la imatge social del nen i "enverinar" a altres contra ell. Amb elles es tracta de presentar una imatge negativa, distorsionada i carregada negativament de la víctima. Es carreguen les tintes contra tot el que fa o diu la víctima, o contra tot el que no ha dit ni ha fet. No importa el que faci, tot és utilitzat i serveix per induir el rebuig d'altres. A causa d'aquesta manipulació de la imatge social de la víctima assetjada, molts altres nens se sumen al grup d'assetjament de manera involuntària, percebent que l'assetjat mereix l'assetjament que rep, incorrent en un mecanisme denominat "error bàsic d'atribució".


Coacció
Agrupa aquelles conductes d'assetjament escolar que pretenen que la víctima realitzi accions contra la seva voluntat. Mitjançant aquestes conductes que assetgen el nen pretenen exercir un domini i una submissió total de la seva voluntat.El que la víctima faci aquestes coses contra la seva voluntat proporciona als quals forcen o torcen aquesta voluntat diferents beneficis, però sobretot poder social. Els que assetgen són percebuts com a poderosos, sobretot, pels altres que presencien el doblegamiento de la víctima. Sovint les coaccions impliquen que el nen sigui víctima de vexacions, abusos o conductes sexuals no desitjades que ha silenciar per por de les represàlies sobre si o sobre els seus germans. 


Exclusió social
Agrupa les conductes d'assetjament escolar que busquen excloure de la participació al nen assetjat. El "tu no", és el centre d'aquestes conductes amb les que el grup que assetja segrega socialment al nen. En ningunearlo, tractar-lo com si no existís, aïllar, impedir la seva expressió, impedir la seva participació en jocs, es produeix el buit social en el seu entorn. 


Intimidació
Agrupa aquelles conductes d'assetjament escolar que persegueixen acovardir, acoquinar, apocar ​​o consumir emocionalment al nen mitjançant una acció intimidatòria. Amb elles les que assetgen busquen induir la por en el nen. Els seus indicadors són accions d'intimidació, amenaça, fustigació físic intimidatori, assetjament a la sortida del centre escolar. 


Amenaça a la integritat 
Agrupa les conductes d'assetjament escolar que busquen acovardir mitjançant les amenaces contra la integritat física del nen o de la seva família, o mitjançant l'extorsió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada